За результатами перевірки прямих договорів по виключенню у зв’язку із нагальною потребою встановлено, серед іншого, завищення вартості робіт

0
147

Витяг із рішення Київського окружного адміністративного суду у справі від 13 серпня 2024 року  № 320/39945/23: офісом Держаудитслужби відповідно до підпункту 1 пункту 4 Порядку №631, проведено перевірку закупівель селищною радою придбання послуг: 1. (ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи) демонтаж аварійно небезпечного об'єкта багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: Київська область,  2. (ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи) демонтаж аварійно небезпечного об'єкта багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: Київська область,3.  ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи) демонтаж адміністративного приміщення районного відділу поліції з будівлями та спорудами за адресою: Київська область, (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2023-07-06- 000513-a, UA-2023-07-06-000604-a, UA-2023-05-16-011693-a), укладання договорів про закупівлю та їх виконання, внесення змін до договорів.

Перевіркою було встановлено, що між селищною радою та ТОВ «Н» укладено Договір на закупівлю робіт з демонтажу, предметом якого є послуги за кодом ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи, демонтаж аварійно небезпечного об'єкта багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: Київська область.

Пунктом 3.3. Договору №510 передбачено, що ціна даного Договору становить: 5 708 827,00 грн.  в т.ч. ПДВ 20% - 951 471 грн 17 коп.

Перевіркою встановлено, що проміжок часу між датою прийняття рішення виконавчого комітету №63 щодо нагальної потреби закупівлі робіт з демонтажу (02.02.2023), датою прийняття рішення уповноваженої особи щодо закупівлі робіт без використання електронної системи закупівель (06.07.2023), а також датою укладання договору (06.07.2023), свідчить про факт відсутності нагальної потреби, відносно чого суд зазначає наступне.

З аналізу поданих позивачем доказів судом встановлено, що нагальна потреба у здійсненні спірної закупівлі бере свій початок з 2022 року та першочергово відображена у рішенні виконавчого комітету селищної ради №63 від 02.02.2023 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету селищної ради за №308 від 13.10.2022 року із зазначенням адрес аварійно-небезпечних об`єктів, і в подальшому у ряді інших рішень та актів позивача у порядку прогресії.

Суд акцентує увагу, що наявність нагальної потреби у проведенні закупівлі без застосування відкритих торгів не підтверджено об`єктивними обставинами їх виникнення.

Наведені позивачем пояснення з відсилкою на ряд документів, перелік яких судом зазначений вище, не надають їм ознак «остаточного рішення про необхідність проведення невідкладних робіт».

Відтак проміжок часу між рішенням виконавчого комітету від 02.02.2023 №63 та прийнятим рішенням уповноваженої особи від 06.07.2023 №147 щодо закупівлі робіт без використання електронної системи закупівель, а також датою укладення договору 06.07.2023 значно перевищує терміни проведення процедури відкритих торгів з особливостями.

Селищною радою не підтверджено законність та обґрунтованість зазначених витрат на загальну суму 4 427 832,51 грн. (з ПДВ), які включені ТОВ «Н» до актів приймання виконаних будівельних робіт відповідно до Договорів підряду від 06.07.2023 №510, 06.07.2023 №511, а саме: «Розбирання монолітних ділянок між плитами, глибина різання 200 мм»; «Дроблення попереднє зруйнованих бетонних і залізобетонних конструкцій гідро молотом». Внаслідок зазначеного завдано матеріальної шкоди (втрат) на загальну суму 4 427 832,51 грн. (з ПДВ).

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard