За результатами перевірки прямих договорів по виключенню у зв’язку із нагальною потребою встановлено, серед іншого, завищення вартості робіт
Витяг із рішення Київського окружного адміністративного суду у справі від 13 серпня 2024 року № 320/39945/23: офісом Держаудитслужби відповідно до підпункту 1 пункту 4 Порядку №631, проведено перевірку закупівель селищною радою придбання послуг: 1. (ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи) демонтаж аварійно небезпечного об'єкта багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: Київська область, 2. (ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи) демонтаж аварійно небезпечного об'єкта багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: Київська область,3. ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи) демонтаж адміністративного приміщення районного відділу поліції з будівлями та спорудами за адресою: Київська область, (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2023-07-06- 000513-a, UA-2023-07-06-000604-a, UA-2023-05-16-011693-a), укладання договорів про закупівлю та їх виконання, внесення змін до договорів.
Перевіркою було встановлено, що між селищною радою та ТОВ «Н» укладено Договір на закупівлю робіт з демонтажу, предметом якого є послуги за кодом ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи, демонтаж аварійно небезпечного об'єкта багатоквартирного житлового будинку, що розташований за адресою: Київська область.
Пунктом 3.3. Договору №510 передбачено, що ціна даного Договору становить: 5 708 827,00 грн. в т.ч. ПДВ 20% - 951 471 грн 17 коп.
Перевіркою встановлено, що проміжок часу між датою прийняття рішення виконавчого комітету №63 щодо нагальної потреби закупівлі робіт з демонтажу (02.02.2023), датою прийняття рішення уповноваженої особи щодо закупівлі робіт без використання електронної системи закупівель (06.07.2023), а також датою укладання договору (06.07.2023), свідчить про факт відсутності нагальної потреби, відносно чого суд зазначає наступне.
З аналізу поданих позивачем доказів судом встановлено, що нагальна потреба у здійсненні спірної закупівлі бере свій початок з 2022 року та першочергово відображена у рішенні виконавчого комітету селищної ради №63 від 02.02.2023 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету селищної ради за №308 від 13.10.2022 року із зазначенням адрес аварійно-небезпечних об`єктів, і в подальшому у ряді інших рішень та актів позивача у порядку прогресії.
Суд акцентує увагу, що наявність нагальної потреби у проведенні закупівлі без застосування відкритих торгів не підтверджено об`єктивними обставинами їх виникнення.
Наведені позивачем пояснення з відсилкою на ряд документів, перелік яких судом зазначений вище, не надають їм ознак «остаточного рішення про необхідність проведення невідкладних робіт».
Відтак проміжок часу між рішенням виконавчого комітету від 02.02.2023 №63 та прийнятим рішенням уповноваженої особи від 06.07.2023 №147 щодо закупівлі робіт без використання електронної системи закупівель, а також датою укладення договору 06.07.2023 значно перевищує терміни проведення процедури відкритих торгів з особливостями.
Селищною радою не підтверджено законність та обґрунтованість зазначених витрат на загальну суму 4 427 832,51 грн. (з ПДВ), які включені ТОВ «Н» до актів приймання виконаних будівельних робіт відповідно до Договорів підряду від 06.07.2023 №510, 06.07.2023 №511, а саме: «Розбирання монолітних ділянок між плитами, глибина різання 200 мм»; «Дроблення попереднє зруйнованих бетонних і залізобетонних конструкцій гідро молотом». Внаслідок зазначеного завдано матеріальної шкоди (втрат) на загальну суму 4 427 832,51 грн. (з ПДВ).
Останні новини
15 жовт.
Інформація про заходи контролю, що були здійснені ДКСУ15 жовт.
Про затвердження Порядку ведення Реєстру проектів (програм) міжнародної технічної допомоги15 жовт.
Про нову Методику визначення автоматичних індикаторів ризиків під час моніторингу публічних закупівель15 жовт.
Учасник в складі ТП не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами: підстава для відхилення?14 жовт.
Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2024 рік, і внесення зміни до переліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я