Вимога ТД щодо статутного капіталу учасника страхової компанії з певною сумою та який має бути сформований за іноземними інвестиціями — дискримінація? 

0
177

Рішення № 15638-р/пк-пз від 23.09.2024, оголошення № UA-2024-09-09-008233-a  

Вимога тендерної документації: відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у додатку № 3 Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку № 3 тендерної документації.  

Додаток 3 містить технічні вимоги до предмета закупівлі «ДК 021:2015:66510000-8 – Страхові послуги» (Страхові послуги з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО) автомобілів: Skoda Rapid, Hyundai H1).  

2. Вимоги до Учасника:  

  • Статутний капітал страхової компанії - надавача послуг має становити не менше 70 млн.грн. станом на 30.06.2024р, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України).  
  • Страхові резерви мають становити не менше 600 000 тис. грн. станом на 31.12.2023р.  
Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

Додаток 5 містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації.  

2. Вимоги до Учасника:  

  • Статутний капітал страхової компанії - надавача послуг має становити не менше 70 млн.грн. станом на 30.06.2024р, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України). 
  • Страхові резерви мають становити не менше 600 000 тис. грн. станом на 31.12.2023р. 

Позиція скаржника: скаржник зазначає, що дискримінаційною є вимога щодо обов’язкових фінансових показників (абзаци 3, 4, 5 підпункту 2.1 пункту 2 додатку 3 та абзац 3 підпункту 2.1 пункту 2 додатку 5 Документації).  

Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник, який, зокрема, має статутний капітал, що є не меншим за 70 000 000,00 грн станом на 30.06.2024, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України) та страхові резерви, які є не меншими за 600 000 000,00 грн станом на 31.12.2023.  

Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови Документації, отримати вказані Замовником обов’язкові фінансові показники та надати з відповідними показниками фінансову звітність, а відтак і взяти участь у закупівлі.  

Тому скаржник вважає, що умови Документації щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного 

Позиція Комісії: замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких статутний капітал страхової компанії - надавача послуг становить саме не менше 70 млн грн станом на 30.06.2024, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України) та страхові резерви становлять саме не менше 600 000 тис. грн станом на 31.12.2023, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.  

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.  

Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. 

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.  

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.  

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard