Вимога ТД щодо статутного капіталу учасника страхової компанії з певною сумою та який має бути сформований за іноземними інвестиціями — дискримінація?
Рішення № 15638-р/пк-пз від 23.09.2024, оголошення № UA-2024-09-09-008233-a
Вимога тендерної документації: відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у додатку № 3 Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку № 3 тендерної документації.
Додаток 3 містить технічні вимоги до предмета закупівлі «ДК 021:2015:66510000-8 – Страхові послуги» (Страхові послуги з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО) автомобілів: Skoda Rapid, Hyundai H1).
2. Вимоги до Учасника:
- Статутний капітал страхової компанії - надавача послуг має становити не менше 70 млн.грн. станом на 30.06.2024р, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України).
- Страхові резерви мають становити не менше 600 000 тис. грн. станом на 31.12.2023р.
Додаток 5 містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації.
2. Вимоги до Учасника:
- Статутний капітал страхової компанії - надавача послуг має становити не менше 70 млн.грн. станом на 30.06.2024р, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України).
- Страхові резерви мають становити не менше 600 000 тис. грн. станом на 31.12.2023р.
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що дискримінаційною є вимога щодо обов’язкових фінансових показників (абзаци 3, 4, 5 підпункту 2.1 пункту 2 додатку 3 та абзац 3 підпункту 2.1 пункту 2 додатку 5 Документації).
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник, який, зокрема, має статутний капітал, що є не меншим за 70 000 000,00 грн станом на 30.06.2024, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України) та страхові резерви, які є не меншими за 600 000 000,00 грн станом на 31.12.2023.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови Документації, отримати вказані Замовником обов’язкові фінансові показники та надати з відповідними показниками фінансову звітність, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому скаржник вважає, що умови Документації щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного
Позиція Комісії: замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких статутний капітал страхової компанії - надавача послуг становить саме не менше 70 млн грн станом на 30.06.2024, в тому числі статутний капітал сформований за іноземними інвестиціями (акціонери нерезиденти України) та страхові резерви становлять саме не менше 600 000 тис. грн станом на 31.12.2023, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Останні новини
10 груд.
Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для здійснення заходів, пов’язаних із зміцненням обороноздатності держави10 груд.
Деякі питання розподілу освітньої субвенції на 2025 рік10 груд.
Змінено порядк казначейського обслуговування місцевих бюджетів10 груд.
Затверджено примірну тендерну документацію10 груд.
⏰ О 13:00 почнеться зустріч щодо закриття бюджетного періоду та роботи з Казначейством