Проведення спрощеної закупівлі на 32,4 млн.грн. у випадку, коли доцільно провести процедуру відкритих торгів

0
201

Витяг із рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29 травня 2024 у справі № 520/35967/23 (повна версія рішення за посиланням):

Обставини справи: Представником відповідача вказано, що позивач, обґрунтовуючи власну правову позицію, послався на обставини протиправності висновку про результати моніторингу закупівлі від 30.11.2023 № 1316, проте вказане не відповідає дійсності, оскільки під час проведення моніторингу закупівлі було встановлено порушення пунктів 5 та 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме замовник здійснив закупівлю та уклав договір поставки (купівлі-продажу) товару від 13.10.2023 № 13 ТЗ/10-23, на суму 32800000,00 грн без проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями.

Під час розгляду справи зі змісту констатуючої частини висновку від 30.11.2023 року про результати моніторингу закупівлі UA-2023-09-18-007112-а щодо закупівлі: Сіль для промислового перероблення (код ДК 021:2015: 14410000-8 Кам`яна сіль), вбачається, зазначення про те, що предметом аналізу були питання: наявність підстав щодо придбання солі для промислового перероблення шляхом здійснення спрощеної закупівлі, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.

Позиція суду: Під час розгляду справи встановлено, що ДП «Харківський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» створено центральним органом виконавчої влади на базі частини майна АТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».

Під час розгляду справи встановлено, що Дочірнє підприємство "Харківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" здійснює свою діяльність на підставі Статуту (нова редакція), затвердженого в.о. Голови Державного агентства автомобільних доріг України за № 3268 02.08.2019, відповідно до п. 1.4 якого засновником підприємства є акціонерне товариство "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", 100% акцій якого належать державі.

З аналізу норм статуту позивача вбачається, що останній за своєю організаційно-правовою формою є дочірним підприємством, заснованим на власності держави в особі АТ ДАК «Автомобільні дороги України». Водночас, майно, набуте чи придбане підприємством у процесі здійснення господарської діяльності, а також доходи, отримані від господарської діяльності, перебувають також у власності держави.

З огляду на те, що позивач забезпечує потреби держави або територіальної громади, і його діяльність не здійснюється на промисловій основі, враховуючи той факт, що у його статутному капіталі державна частка акцій засновника становить 100%, та він є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а отже встановлення за результатами моніторингу порушення позивачем вимог пунктів 5 та 10 Особливостей, а саме здійснення замовником спрощеної закупівлі без дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав для придбання солі для промислового перероблення.

Отже, позивач є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та як замовник в порушення вимог пунктів 5 та 10 Особливостей здійснив закупівлю та уклав договір поставки (купівлі-продажу) товару від 13.10.2023 № 13ТЗ/10-23 на суму 32400000,00 грн без проведення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями.

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard