Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі на підставі пп.8 п.13 Особливостей оформлено не у формі розпорядчого рішення, яке не погоджене/не затверджене керівником або іншою особою, визначеною керівником 

0
37

Моніторинг № UA-M-2025-03-31-000031, закупівля № UA-2025-01-22-003295-a 

Витяг з висновку за результатами здійснення моніторингу: за результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. 

Відповідно до звіту від 22.01.2025 про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі – Звіт), Замовник уклав Договір на закупівлю робіт від 21.01.2025 № 27 (далі – Договір № 27) із ФОП «Григорчук Олександр Миколайович» на суму 703 246,00 грн без ПДВ та оприлюднив даний договір 22.01.2025 в електронній системі закупівель. 
Разом із Звітом та Договором № 27 Замовник оприлюднив Протокол уповноваженої особи № 21, у додатках до якого розмістив Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі (далі – Обґрунтування підстави) згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178). 

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

Так, в Обґрунтуванні підстави Замовником зазначено: «У Замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Обсяг закупівлі визначається на підставі наказу про затвердження переліку та обсягів закупівель від 27.12.2024р № 121§369, а також протоколу наради від 01.11.2024р. Відповідно до наказу від 27.12.2024р існує потреба у здійсненні Закупівлі. КНП «Сторожинецька БЛІЛ» укладено договір на виконання робіт «Капітальний ремонт та облаштування паліативного відділення КНП Сторожинецька БЛІЛ за адресою вул.Видинівського,22 м.Сторожинець» за результатами закупівлі UA-2024-04-02-001934-a. Натомість в ході виконання робіт що передбачені проектно-кошторисною документацією (ПКД) робота виконана в повному обсязі, але для завершення робіт: Капітальний ремонт та облаштування відділення паліативного відділення КНП «Сторожинецька БЛІЛ» за адресою вул. Видинівського, 22, в м.Сторожинець, Чернівецької обл. необхідно провести додаткові/приховані роботи яких виявились в ході виконання робіт. Виявлені приховані дефекти, які виявлені після демонтажу, зміна конструктивних рішень, необхідність заміни аварійних елементів тощо.» 

Водночас, у Протоколі уповноваженої особи № 21 зазначено наступне: «Пунктом 11 Особливостей встановлено, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. Таким чином, враховуючи вартісні межі, передбачені Особливостями для даної Закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення щодо здійснення Закупівлі шляхом оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.» 

Слід зазначити, що законодавством про закупівлі не передбачено застосування одночасно двох різних підстав для укладення договору без застосування електронної системи закупівель (пункту 11 Особливостей № 1178 та підпункту 8 пункту 13 Особливостей № 1178). 

Проведеним аналізом електронної системи закупівель Prozorro щодо закупівель, оголошених/здійснених Замовником, встановлено, що Замовником був укладений Договір на закупівлю робіт від 29.03.2024 № 115 (далі – Договір № 115) із ФОП «Григорчук Олександр Миколайович» на суму 1 493 392,00 грн без ПДВ, предметом якого є капітальний ремонт та облаштування паліативного відділення КНП Сторожинецька БЛІЛ за адресою вул.Видинівського,22 м.Сторожинець, за закупівлею без використання електронної системи та номером ID: UA-2024-04-02-001934-a. 
Тобто, враховуючи наявність факту укладеного Договору № 115 із ФОП «Григорчук Олександр Миколайович» за аналогічним предметом щодо даної закупівлі та обставини, зазначені у Протоколі наради, у Замовника наявні підстави, визначені підпунктом 8 пункту 13 Особливостей № 1178, для укладення Договору № 27 за закупівлею без застосування електронної системи за номером ID:UA-2025-01-22-003295-a. 

Абзацом тридцять дев’ятим пункту 13 Особливостей № 1178 визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі (Обґрунтування підстави) відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. 

Однак, Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Обґрунтування підстави не у формі розпорядчого рішення, яке не погоджене/не затверджене керівником або іншою особою, визначеною керівником, чим порушив вимоги абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей № 1178. 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard