(Не)правомірність вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю в паперовому вигляді
Витяг з рішення Київського окружного адміністративного суду у справі від 31 березня 2025 року № 320/40867/23:
У висновку за результатами моніторингу зазначено: «...За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини 8 статті 12 Закону...».
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до п. 6 розділу 6 Тендерної документації інформацію про забезпечення виконання договору про закупівлю зазначено в пункті 13 зведеної інформації про закупівлю.
Відповідно до п. 1 Додатку VII до тендерної документації «ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ) Товариство вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем торгів у виді банківської гарантії виконання зобов`язання у розмірі, який зазначено в тендерній документації.
Оригінал банківської гарантії може бути оформлений у паперовому або електронному вигляді на бланку Банку - гаранту (підписана уповноваженою особою та скріплена його печаткою або у вигляді електронного документа) та має бути переданий бенефіціару не пізніше дати укладання договору про закупівлю (далі - договір) в порядку визначеному в п. 25 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №639.
Відповідно п. 3 Додатку III до Тендерної документації «Вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання» не пізніше дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику (одержувач: контактна особа, яка визначена у пп. 3) п. 1 зведеної інформації про закупівлю) у паперовому вигляді та/або через електронну систему закупівель: Забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов`язання (інформацію зазначено в п. 13 зведеної інформації про закупівлю).
Таким чином, користуючись правом, передбаченим ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», АТ включило до змісту Тендерної документації положення, яке воно вважало за необхідне, а саме можливість подання банківської гарантії у паперовому вигляді.
З наведеного вбачається, що позивач не порушив вимоги частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо способу надання інформації та документів, оскільки під час проведення безпосередньо процедури закупівлі від учасників не вимагалося подання інформації у паперовому вигляді, а для переможця замовник навпаки розширив можливості надати документи (альтернативно у паперовому або електронному вигляді), що Законом України «Про публічні закупівлі» не забороняється.
У контексті наведеного суд звертає увагу на обов`язкову до врахування судову практику Верховного Суду (постанові від 12 серпня 2021 року по справі № 826/14170/17), відповідно до якої визначено право саме замовника визначати спосіб подання переможцем торгів документів, необхідних для укладення договору про закупівлю.
Більше корисної інформації по темі у статті Документи, які надаються переможцем закупівлі для укладення договору: вимагаємо в паперовому вигляді / на електронну пошту чи шляхом надання через електронну систему закупівель
Останні новини
04 черв.
Суд погодився із позицією ДАСУ щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції за відсутності дозвільного документа03 черв.
ЗСУ впроваджує посаду офіцерів із закупівель03 черв.
Вимогу щодо закупівлі газу скрапленого у вигляді талонів номіналом 15 літрів Орган оскарження визнав дискримінаційною02 черв.
Лист Мінекономіки щодо модернізації електронної системи закупівель02 черв.
Незабаром відбудеться оновлення дизайну сторінки плану