(Не)правомірність вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю в паперовому вигляді
Витяг з рішення Київського окружного адміністративного суду у справі від 31 березня 2025 року № 320/40867/23:
У висновку за результатами моніторингу зазначено: «...За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини 8 статті 12 Закону...».
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до п. 6 розділу 6 Тендерної документації інформацію про забезпечення виконання договору про закупівлю зазначено в пункті 13 зведеної інформації про закупівлю.
Відповідно до п. 1 Додатку VII до тендерної документації «ВИМОГИ ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ) Товариство вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем торгів у виді банківської гарантії виконання зобов`язання у розмірі, який зазначено в тендерній документації.
Оригінал банківської гарантії може бути оформлений у паперовому або електронному вигляді на бланку Банку - гаранту (підписана уповноваженою особою та скріплена його печаткою або у вигляді електронного документа) та має бути переданий бенефіціару не пізніше дати укладання договору про закупівлю (далі - договір) в порядку визначеному в п. 25 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №639.
Відповідно п. 3 Додатку III до Тендерної документації «Вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання» не пізніше дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику (одержувач: контактна особа, яка визначена у пп. 3) п. 1 зведеної інформації про закупівлю) у паперовому вигляді та/або через електронну систему закупівель: Забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов`язання (інформацію зазначено в п. 13 зведеної інформації про закупівлю).
Таким чином, користуючись правом, передбаченим ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», АТ включило до змісту Тендерної документації положення, яке воно вважало за необхідне, а саме можливість подання банківської гарантії у паперовому вигляді.
З наведеного вбачається, що позивач не порушив вимоги частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо способу надання інформації та документів, оскільки під час проведення безпосередньо процедури закупівлі від учасників не вимагалося подання інформації у паперовому вигляді, а для переможця замовник навпаки розширив можливості надати документи (альтернативно у паперовому або електронному вигляді), що Законом України «Про публічні закупівлі» не забороняється.
У контексті наведеного суд звертає увагу на обов`язкову до врахування судову практику Верховного Суду (постанові від 12 серпня 2021 року по справі № 826/14170/17), відповідно до якої визначено право саме замовника визначати спосіб подання переможцем торгів документів, необхідних для укладення договору про закупівлю.
Більше корисної інформації по темі у статті Документи, які надаються переможцем закупівлі для укладення договору: вимагаємо в паперовому вигляді / на електронну пошту чи шляхом надання через електронну систему закупівель
Останні новини
18 лип.
Спрощення доступу до проєктної документації у сфері будівництва та посилено прозорість її експертизи18 лип.
Звіт ДКСУ щодо неналежного виконання бюджетного законодавства за січень-червень 2025 року18 лип.
Затверджено зміни до Класифікації доходів бюджету18 лип.
Замовник надав пояснення відсутності обґрунтування укладеного договору у відповідності до п.13 Особливостей, проте це не вплинуло на результати моніторингу17 лип.
Лист Мінекономіки про затвердження додаткового переліку товарів, до яких застосовується локалізація