Наслідки включення до проєкту договору підстави для зміни істотних умов, що не передбачена пунктом 19 Особливостей

0
78

Витяг із рішення Вінницького окружного адміністративного суду у справі від 15 серпня 2024 р.  № 120/5168/24зі змісту констатуючої частини висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-09-013281-а, складеного за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі «Послуги з прибирання та підмітання вулиць», слідує, що Замовник, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, включив до тендерної документації підставу зміни істотних умов договору про закупівлю, яка не передбачена законодавством для даного предмету закупівлі. Також вказано, що Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «П», що за результатами оцінки визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, чим не дотримано вимог абзацу п`ятого підпункту 1 пункту 44 Постанови №1178. Враховуючи наведене, Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону, зокрема, щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.

Щодо порушень вимог частини 3 статті 22 Закону № 922 суд зазначає наступне.

Як слідує з матеріалів справи, в пункті 11.2 розділу XI проєкту договору (додаток 3) тендерної документації встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».

В свою чергу, позивач вказує, що в тендерної документації відкриті торги (з особливостями) за предметом закупівлі «Послуги з прибирання та підмітання вулиць», за кодом 90610000-6, відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - Послуги з прибирання та підмітання вулиць, зокрема пунктом 4 розділу 6 визначено умови договору про закупівлю :

Пунктом 10.1. проекту договору передбачено, що зміни до договору про закупівлю можуть вноситись у випадках, зазначених у цьому договорі про закупівлю та оформляються у письмовій формі шляхом укладення відповідної додаткової угоди (угод) Сторонами.

Разом з тим, позивач самостійно вказує, що помилка, яка допущена Замовником щодо підстави зміни істотних умов договору є несуттєвою, відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів України не може бути реалізована, як підстава для зміни істотної умови договору - ціни договору, а відповідно не може завдати збитків/втрат для Замовника, а відповідно порушити принципи максимальної економії, ефективності та пропорційності, а такі зауваження відповідача в оскаржуваному висновку, на думку позивача, носять суто формальний характер та не знаходять свого підтвердження відповідно до предмету договору та матеріалів справи.

Однак, суд погоджується із твердженням відповідача, що згідно з оголошенням про проведення процедури закупівлі, предметом закупівлі та відповідно предметом договору про закупівлю - є послуги з прибирання та підмітання вулиць, а вказана позивачем підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари згідно із підпунктом 2 пункту 19 Особливостей.

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard