Надання учасниками товарів з певних країн походження: чи є така вимога дискримінаційною?

0
172

Рішення № 5793-р/пк-пз від 01.04.2024 , оголошення № UA-2024-02-23-012409-a

Вимоги тендерної документації: Додаток 3 Документації містить інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.

5. Усі посилання на конкретні торговельні марки чи фірму, конструкцію, джерело його походження або виробника здійснюється виключно з метою спрощення ідентифікації предмету закупівлі, після таких посилань слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».

13. Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в тендерній документації, а саме: довідку з порівняльною характеристикою запропонованого учасником товару по відношенню до технічних вимог і параметрів предмету закупівлі, заявлених замовником в таблиці 2.

Таблиця 2 додатку 3 Документації містить технічні характеристики автомобільних шин, у тому числі, щодо країни виробництва, зокрема:

- за позиціями №№ 1-7, 9-12, 14, 16-19, 21: Франція, Німеччина, Словаччина, Угорщина, Словенія, Туреччина, Румунія, Японія, Чехія, Сербія;

- за позиціями №№ 8, 13, 15, 20: Франція, Німеччина, Словаччина, Угорщина, Словенія, Туреччина, Румунія, Японія, Чехія, Сербія, Китай.

Позиція скаржника: скаржник зазначає, що вимагаючи від Учасника надання товарів лише з певного обмеженого списку країн, замовник тим самим порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону, зокрема, п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та ч. 4 ст. 23 «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва».

У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, зокрема і Скаржнику, які можуть та планують запропонувати Замовнику товар, який вироблений в інших країнах, що не входять до обмеженого списку, визначеного Замовником, але повністю відповідають визначеним Замовником технічним, кількісним та якісним характеристикам.

Документація Замовника не містить обґрунтування надання товару суто лише з країн виробництва, визначених Замовником, оскільки прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі.

Дана вимога порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник, для прикладу, має намір запропонувати за поз. 11 товар Ovation V-02 215/75 R16C 116/114R, який відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам Замовника, але походить із Китаю, а не із визначених Замовником країн виробників.

Отже, вимога замовника щодо надання товарів лише з певного обмеженого списку країн носить дискримінаційний характер по відношенню до тих Учасників, які можуть та планують запропонувати Замовнику товар, який вироблений в інших країнах, що не входять до обмеженого списку, визначеного Замовником, але повністю відповідають визначеним Замовником технічним, кількісним та якісним характеристикам.

Позиція Колегії: замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Відповідно до частини другої статті 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати товар саме з країною виробництва, зазначеною в Документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard