На тендерну пропозиціх накладено УЕП, коли вимагався КЕП
Обставини справи № 440/18661/23, на основі якої винесено рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29 травня 2024 у справі (детальніше за посиланням): Позивач звертає увагу, що учасник 2 ТОВ «СПЕЦІНЖИНІРИНГ-ПОСТАЧ» не виконав вимоги тендерної документації в частині накладення КЕП на документи тендерної пропозиції, замість КЕП (кваліфікаційного електронного підпису) ним накладено УЕП (удосконалений електронний підпис).
За результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-24-010361-а у відповідності до вимог частин четвертої та шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 11.12.2023 складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі з інформацією про те, що на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦІНЖИНІРИНГ-ПОСТАЧ», як наслідок відхилив тендерну документацію ТОВ «СПЕЦІНЖИНІРИНГ-ПОСТАЧ». Відповідач зазначає, що позивач був зобов`язаний надати право ТОВ «СПЕЦІНЖИНІРИНГ-ПОСТАЧ» виправити невідповідність, пов`язану з накладенням електронним підписом на тендерну пропозицію.
Позиція суду: Позивачем включено до п. 1.5. ч. 1 Розділу III тендерної документації наступну вимогу: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", шляхом накладення на них кваліфікаційного електронного підпису (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.6. цієї документації».
У разі відсутності кваліфікаційного електронного підпису (КЕП) накладеного на тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, буде розцінюватися, як невідповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Учасник, поданням своєї тендерної пропозиції та відсутністю будь-яких запитань або уточнень стосовно вимог тендерної документації, повністю погодився з усіма її вимогами.
Абзац 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей закупівель виключає можливість для застосування Замовником пункту 43 Особливостей закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки невідхилення тендерної пропозиції за наявності вказаної підстави є порушенням частини третьої ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню.
Отже, порушення зазначені у висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-24-010361-а відсутні, адже Замовником дотримано вимоги передбачені чинним законодавством.
Останні новини
15 січ.
Затверджено технічні специфікації на майно продовольчої служби ЗСУ15 січ.
АМКУ інформує щодо подання скарг на умови тендерної документації15 січ.
Скаржник довів, що відсутні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві не містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі14 січ.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо допорогових закупівель14 січ.
Наслідки не відхилення переможця, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей