ДАСУ виявило, що замовником укладено два прямі договори з різницею в один день, які містять однакові види робіт, що свідчить про поділ предмета закупівлі
Пропонуємо здійснити аналіз матеріалів справи № 581/1084/23 від 26 січня 2024 року Липоводолинського районного суду Сумської області у справі
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення при проведенні моніторингу закупівлі за предметом: «45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (Поточний ремонт частини фасаду з утепленням стін «Публічна бібліотека ім. Л.Новиченка» Липоводолинської селищної ради за адресою: вул. Роменська, 17 смт. Липова Долина)» очікуваною вартістю 195 892,00 грн, проведеної Замовником виявлено порушення законодавства про закупівлі, а саме: укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом.
Відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об`єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 4 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
При цьому, Замовником без використання електронної системи закупівель з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 укладено два договори на закупівлю послуг з поточного ремонту частини фасаду з утепленням стін Публічної бібліотеки ім. Л. Новиченка, а саме: договір від 14 серпня 2023 року № 113 на закупівлю послуг: «Поточний ремонт частини фасаду з утепленням стін «Публічна бібліотека ім. Л.Новиченка» Липоводолинської селищної ради за адресою: вул. Роменська, 17, смт. Липова Долина, 42500» (код ДК 021:2015- 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) на суму 199 836,00 гривень та договір від 15 серпня 2023 року № 116 на закупівлю послуг: «Поточний ремонт частини фасаду з утепленням стін «Публічна бібліотека ім. Л.Новиченка» Липоводолинської селищної ради за адресою: вул. Роменська, 17, смт. Липива Долина, 42500» (код ДК 021:2015-45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) на суму 195 892,00 гривень.
Таким чином, загальна вартість послуг з поточного ремонту частини фасаду з утепленням стін Публічної бібліотеки ім. Л. Новиченка за адресою: вул. Роменська, 17, смт. Липова Долина, 42500 складає 395 728,00 грн. та перевищує вартість, установлену пунктом 10 Особливостей для закупівлі послуг з поточного ремонту - 200 тис. грн.
Відповідно до абзацу 3 пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Згідно з пунктом 6 Особливостей замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями.
У поясненнях, наданих на запит ДАСУ через електронну систему закупівель, Замовник обгрунтував укладення договору від 15.08.2023 № 116 без використання електронної системи закупівель тим, що закупівля проведена відповідно до пункту 15 Особливостей, оскільки в процесі виконання робіт виникли об`єктивні обставини для проведення додаткових робіт, які не можливо було передбачити.
Однак, співставленням локальних кошторисів до обох договорів установлено, що роботи за договором від 15 серпня 2023 року № 116 не є додатковими роботами, які не можливо було передбачити, а є додатковим обсягом робіт, передбачених договором 14 серпня 2023 року № 113.
Обидва вищезазначені договори укладені з різницею в один день і містять однакові види робіт, що свідчить про поділ Замовником предмета закупівлі.
Договір про закупівлю без використання електронної системи від 15 серпня 2023 року № 116 від імені Замовника укладено начальником - ОСОБА_1, відносно якого і складено протокол.
Особа, на яку складено протокол в ході судового засідання надала пояснення “Будь-яких даних, які б свідчили про її умисел здійснити поділ предмета закупівлі на частини з метою уникнення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель, матеріали справи не містять. Питання щодо достовірності відомостей та порядку проведення процедури закупівель не віднесені до компетенції керівника установи, а є обов`язком відповідного фахівця. В жодному договорі не має ознак фіктивності, а, відтак, відсутні суспільно негативні наслідки. Всі роботи за вказаними договорами виконані, а тому в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення.”
Суд взяв до уваги пояснення, а також вказав, що протокол про адміністративне правопорушення не містить відомостей щодо місця та часу вчинення правопорушення, що вказує на його невідповідність вимогам статті 256 КУпАП, у зв`язку з чим є обґрунтованими відповідні доводи ОСОБА_1 (начальника замовника) та її захисника.
Враховуючи вищенаведене, провадження у даній справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю у діях ОСОБА_1 події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 6 статті 164-14 КУпАП.
За порушення законодавства з публічних закупівель нести відповідальність може не тільки закупівельник, а й керівник організації / підприємства / установи замовника. Саме це питання було предмето дослідження одного із онлайн-навчань, ознайомитися зі яким рекомендуємо за посиланням
Останні новини
15 січ.
Затверджено технічні специфікації на майно продовольчої служби ЗСУ15 січ.
АМКУ інформує щодо подання скарг на умови тендерної документації15 січ.
Скаржник довів, що відсутні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві не містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі14 січ.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо допорогових закупівель14 січ.
Наслідки не відхилення переможця, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей