Чи можна вимагати забезпечення тендерної пропозиції у банка гаранта, що містить державну частку власності?
Скаржник вважає, що під час здійснення закупівлі UA-2024-09-30-003218-a замовником в частині 2 розділу 3 Документації встановлена дискримінаційна вимога щодо надання учасником забезпечення Пропозиції у банкагаранта, що містить державну частку власності: "Банківська гарантія оформлюється у банку, що повинен містити державну частку власності". Замовник встановлює дискримінаційну обмежувальну умову у Документації в частині обов’язкового отримання учасниками закупівлі забезпечення тендерної пропозиції в банку-гаранту, що містить державну частку власності.
Замовник зазначає, що в Україні станом на 2024 рік функціонує 65 банків. Серед них 4 великі державні банки (ПриватБанк, Ощадбанк, Укргазбанк та Укрексімбанк) займають важливе місце у банківській системі. Державні банки займають близько 50% банківського сектора за активами, що включає 44% власного капіталу та 46% зобов'язань усієї системи. Банки з державно часткою мають значний вплив на ринок через контрольовану частку активів і капіталу. Крім того, розроблення та встановлення вимог до банківських установ в частині відповідності довгостроковому кредитному рейтингу за Національною рейтинговою шкалою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.07 № 665 та вимоги, де банк-гарант /-контргарант, в якому держава Україна прямо чи опосередковано володіє часткою понад 50% статутного капіталу банку, є дієвим інструментом захисту інтересів Замовника та зменшення ризиків неналежного забезпечення Пропозицій. Отже, враховуючи вищевказане Замовник зазначає, що у Скаржника відсутні підстави вимагати внесення змін до Тендерної документації.
Позиція АМКУ: Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть банківську гарантію, оформлену у банку, що повинен містити державну частку власності, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Останні новини
02 січ.
Про внесення зміни до пункту 11 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів02 січ.
Суд погодився із позицією ДАСУ щодо наявного порушення принципів здійснення публічних закупівель через ненадання замовником всіх документів на запит контролюючого органу01 січ.
Деякі питання функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань01 січ.
З Новим 2025 роком!01 січ.
Переможець включив до відомості ресурсів витрати, які не були включені Замовником до дефектного акту