Чи може замовник самостійно розділили товар на складові частини при необхідності (не)встановлення вимог щодо локалізації
Витяг із постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі № 120/9512/24, від 04 лютого 2025 року:
В оскаржуваному висновку відповідачем зазначено, що замовником тендерна документація складена не у відповідності до норм пункту 13-1 Порядку №861, в частині не встановлення вимог щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів, чим порушено вимоги пункту 28 Постанови №1178.
Судом встановлено, що в тендерній документації замовником визначено, зокрема, інформацію про те, що: "Під час подання тендерної пропозиції учасники враховують положення пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону. Якщо товар не підпадає під пункт 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" учасник надає довідку у довільній формі, в іншому випадку - довідку, в якій зазначається ступінь локалізації товару".
Учасником ТОВ, якого обрано переможцем, у складі своєї тендерної пропозиції на виконання вимог надано локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю №02-01-016, згідно із яким для здійснення робіт мережі водовідведення буде придбана насосна станції для відведення стоків WILOUMUport (MS2000 з системою сепарації твердих часток ID 10081) загальною вартістю 3 214 996,80 грн.
Водночас, вказаним учасником надано довідку, в якій повідомляється що у складі пропозиції відсутній товар, який підпадає під пункт 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення".
Колегія суддів погоджується із тим, що підпункт 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" зазначає, що у переліку товарів на які поширюється локалізація, зокрема насосна станція для відведення стоків з системою сепарації твердих часток відсутня.
У свою чергу, мотивуючи правомірність оскаржуваного висновку про результати моніторингу процедури закупівлі відповідач з посиланням на Вільну енциклопедію та підпункт 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" у якому наявні такі товари як насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, підіймачі рідин, відцентрові насоси, компресори вказує, що позивач повинен був встановити вимоги про надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів.
Втім, представником позивача зауважено, що чинним законодавством не встановлено вимог до замовників щодо розподілу конкретного товару на складові частини, для визначення ступеня локалізації того чи іншого елементу (складової (запасної) частини).
Колегія суддів погоджується із тим, що каналізаційні насосні станції не входять у перелік товарів, що визначені у підпункті 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки в наведеному переліку визначено насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, підіймачі рідин, відцентрові насоси, компресори, як окремі товари.
На переконання суду, для можливості віднесення каналізаційної насосної станції до товарів, що визначені у підпункті 2 пункту 6-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі", до даного пункту законодавцем було б включено такий товар як насосна станція чи насосна установка.
Більше корисної інформації про темі у статті Інструкція як перевірити чи відноситься товар до переліку локалізованих товарів
Останні новини
12 берез.
Зміни в наглядовій раді Агенції оборонних закупівель12 берез.
Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування12 берез.
Документами тендерної пропозиції не підтверджено факт дотримання вимог чинного законодавства у сфері охорони праці та пожежної безпеки для всіх штатних працівників11 берез.
⏰ 11 березня о 11:00 почнеться зустріч щодо строків в закупівлях11 берез.
Новий вид закупівлі – торги за правилами організатора