Чи може невірне визначення очікуваної вартості  бути підставою для відміни процедури закупівлі

1
149

Розглянемо дане питання на прикладі рішення органу оскарження №7547-р/пк-пз від 29.04.2024 щодо закупівлі UA-2024-03-04-004288-a

Суть скарги: Скаржник зазначає, що відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає "неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель", що ставить під сумнів відсутність у Замовника домовленостей із наперед визначеною для нього особою, яка б повинна була бути обраною Переможцем. Замовником вказано на майданчику лише коментар щодо відміни "при формуванні тендерної документації не було враховано тип обладнання та не вірно визначено очікувану вартість закупівлі".

Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.2 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

Замовник зазначає, що під час надання роз’яснень Скаржнику щодо його вимог у Скарзі від 22.03.2024, Замовником було виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: у зв’язку зі змінами в постанові Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 № 166 і від 12 жовтня 2022 № 1178 постановою КМУ від 02.04.2024 № 382 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 № 1178", а саме - строк завершення процедури закупівлі затягнувся через оскарження рішень Замовника у відповідній процедурі, а отже, відбулись зміни у потребі Замовника, а також для врегулювання відповідносте з кодами ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник. Оскільки виявлені порушення не має можливості усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Враховуючи вищесказане, та задля збереження коштів Замовник 16 квітня 2024 Протоколом № 271 відмінив відкриті торги відповідно коду ДК 021:2015:39830000-9 Продукція для чищення (UA-2024-04-02-009472-а) внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Позиція органу оскарження: замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard