Чи є правомірною вимога ТД про надання довідки на ім’я учасника, видана НКРЕКП про відсутність факту накладення штрафів за недотримання вимог НПА, що регулюють функціонування ринку електричної енергії?
Розглянемо дане питання на прикладі рішення Органу оскарження №5544-р/пк-пз від 27.03.2024, оголошення № UA-2024-03-12-013227-a
Вимоги тендерної документації:відповідно до пункту 5 Розділу ІІІ Документації зазначено, зокрема: Довідка на ім’я учасника (видана не раніше 4-го кварталу 2023 року), видана НКРЕКП про відсутність факту накладення штрафів за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу.
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що пунктом 5 розділу ІІІ Документації вимагається: Довідка на ім’я учасника (видана не раніше 4-го кварталу 2023 року), видана НКРЕКП про відсутність факту накладення штрафів за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу.
Скаржник не має в наявності вищезазначеного документа, та не має можливості отримати його протягом короткого строку подання Пропозиції. Встановлення такої вимоги може свідчити про надання Замовником преференцій конкретному учаснику, що завчасно зміг отримати відповідний документ. Дана вимога встановлена замовником у розділі «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п. 47 Особливостей».
При цьому, такий документ не є ані кваліфікаційним критерієм, ані вимогою, встановленою у відповідності до пункту 47 Особливостей. За таких умов, вищезазначена умова Документації не узгоджується із вимогами Особливостей в цій частині. У зв’язку з наведеним, Скаржник просить зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Документації.
Позиція Колегії: виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть довідку на ім’я учасника (видану не раніше 4-го кварталу 2023 року), видану НКРЕКП про відсутність факту накладення штрафів за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності надання вищезазначених документів, у вигляді вищезазначеної довідки, виданої НКРЕКП. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Останні новини
13 груд.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо формування чек-листа закупівельника перед новим роком13 груд.
Замовник здійснив закупівлю із використанням відкритих торгів, хоча мав обов’язок закупити медичні вироби через ЗПП: як ДАСУ кваліфікує таке порушення?12 груд.
Закупівлі на розробку проєктно-кошторисної документації на капітальний ремонт Охматдиту12 груд.
За основу прийнято за основу проекту ЗУ щодо уточнень положень у сфері енергетики та у сфері теплопостачання12 груд.
Внесено зміни до розпорядження КМУ № 1023 та постанови КМУ № 483 щодо постачальника останьої надії