Чи є правомірною вимога ДАСУ замовнику щодо відшкодування завищеної вартості підрядних робіт?
Відповідно до частин 2 та 3 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Водночас в актах ревізії орган державного фінансового контролю зобов’язує певних суб’єктів вчинити ті чи інші дії.
Так, іноді орган державного фінансового контролю зобов’язує замовників усунути виявлені порушення в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відшкодування завищеної вартості підрядних робіт, які замовник отримував внаслідок проведення закупівлі.
Та чи є така вимога органу державного фінансового контролю правомірною?
Суд у наступній судовій справі визначив, що шлях усунення виявленого порушення, саме таким чином, як визначив відповідач, зокрема шляхом відшкодування завищеної вартості підрядних робіт, не узгоджується із нормами діючого законодавства, з огляду на неможливість поновлення видатків загального фонду установами за межами бюджетного періоду в якому сталось порушення з огляду на специфіку бюджетного законодавства.
Посилання на рішення: постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду по справі № 600/2824/23-а від 02.11.2023
Останні новини
14 берез.
⏰ 14 березня об 11:00 почнеться зустріч щодо обґрунтуванню по 71014 берез.
У другому читанні та в цілому прийнято проект Закону щодо посилення відповідальності за використання публічних коштів посадовими особами розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів14 берез.
Замовник вимагає від учасник гарантійний лист, що той не перебуває у статусі «дефолтного» або «переддефолтного»13 берез.
Чи може замовник самостійно розділити товар на складові частини при необхідності (не)встановлення вимог щодо локалізації12 берез.
Зміни в наглядовій раді Агенції оборонних закупівель