Основи публічних закупівель для уповноважених осіб
1
362
Публічні закупівлі товарів, робіт та послуг проводяться для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Закупівельна діяльність регулюється великою кількістю нормативно-правових актів, серед яких є основні та спеціальні. Уповноважена особа для ефективної організації закупівель та прийняття правомірних рішень, має осягнути значний обсяг інформації, навички роботи з електронною системою, взаємодією з іншими підрозділами замовника, контролюючими органами тощо.
Звісно, що важко одразу налагодити всі робочі процеси, особливо коли необхідно на постійній основі задовільняти нагальні потреби підприємтсва, відстежувати та впроваджувати законодавчі новації тощо. Цей відеокурс складається з трьох днів і в рамках нього системно розглядались основни публічних закупівель, що допоможе уповноваженій особі скласти загальне уявлення про те, що таке закупівлі, як правильно організовувати свою роботу, які види закупівель існують, як їх планувати та проводити тощо.
Відеокурс по записам навчань, що проводились: з 24 по 28 лютого 2025. Курс складається із декількох уроків, щоб перейти до потрібного - скористайтесь змістом справа 👉.
Про що ви дізнаєтесь
Основні принципи публічних закупівель, вимоги до їх процедення та нюанси організації процесів пов'язаних із діяльністю уповноваженої особи
Види закупівель та порядок обрання найкращого варіанту в кожному конкретному випадку. Деталі процесу планування та проведення кожного виду закупівель
Як ефективно організувати закупівельний процес, з урахуванням всіх нормативних вимог та правильно взаємодіяти з контролюючими органами
Відеокурс читає
Марія Бречко, адвокат, практик закупівель. З 2002 року працювала в Рівнеоблененрго, досвід у галузі електроенергетиці більше 20 років. Здійснювала правовий супровід закупівель згідно з вимогами національного законодавства. Незалежний експерт з публічних закупівель, з командою TNDR.
Питання, що розглядаються в рамках курсу
Уповноважені / відповідальні особи дізнаються про те, що таке публічні закупівлі, які принципи встановленні щодо їх здійснення та які нормативно – правові акти регулюють проведення закупівель. Проаналізували законодавчі норми та отримаємо відповіді на питання: хто такий замовник та учасник з точки зору Закону, що таке електронна система закупівль та авторизовані майданчики. Також, розглянули все що стосується уповноваженої / відповідальної особи її призначення, функцій та обов’язків, організації роботи та взаємодії із іншими структурними підрозділами замовника, що та коли має готувати закупівельник для здійснення закупівлі та багато іншого.
Дізнаєтесь, що саме входить у поняття публічних закупівель та яких принципів має дотримуватися замовник при організації закупівель. Це основи, на яких базується вся діяльність.
Розібрали, хто має право виступати як замовник, а хто — як учасник закупівель, а також що ці терміни означають у контексті законодавства.
Дізнаєтесь, чи є різниця в організації закупівель залежно від того, чи фінансується закупівля з державного бюджету, місцевих бюджетів чи інших джерел, і як це впливає на вибір процедур та вимоги.
Знайомство із тим, як працює електронна система закупівель. Що таке майданчики та як загалом влаштован механізм.
Розглянули ключові закони та підзаконні акти, що визначають правила функціонування сфери закупівель, а також як ними користуватися для правильної організації закупівельного процесу.
Як правильно організувати закупівельний процес від самого початку? Поговоримо про призначення уповноважених осіб, розподіл обов’язків та можливості для централізованих закупівель. Це допоможе зрозуміти, як ефективно налаштувати закупівельну роботу в організації.
Розглянули алгоритм планування закупівель товарів, робіт та послуг та всі його складові: визначення потреби, предмету закупівлі та його очікуваної вартості, види закупівель та вартісні межі тощо. Розібрали заборони під час здійснення публічних закупівель, а також, поговоримо про «допорогові» закупівлі та порядок їх проведення.
Ознайомлення із основним алгоритмом задоволення потреби замовника, починаючи з визначення реальних потреб у товарах, роботах або послугах. Детально розглянули кожен етап процесу: від аналізу потреби та визначення предмету до вибору відповідного виду закупівлі. Розібрали як діяти в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативних актів, щоб забезпечити правильне проведення закупівлі та уникнути помилок на кожному етапі.
Планування закупівель — ключовий етап для ефективного виконання будь-якої закупівельної діяльності. Проанализували, як правильно сформулювати план закупівель, враховуючи вимоги законодавства, бюджетні обмеження та потреби організації. Розібрали, як правильно скласти план роботи уповноваженої особи, щоб кожен етап закупівельної діяльності проходив гладко та без порушень. Також розглянули, як уникнути типових помилок під час планування та обов’язкові обмеження й заборони, передбачені законодавством.
Локалізація — це важлива складова публічних закупівель, особливо в умовах глобалізації та розвитку внутрішнього ринку. Розглянули, як локалізація може вплинути на вибір постачальника та проведення закупівель.
Допорогові закупівлі дозволяють спростити процес закупівель для контрактів, сума яких не перевищує встановлені законом пороги. У цій частині розглянули, які види закупівель відносяться до допорогових, та як правильно проводити такі закупівлі відповідно до законодавства. Окремо розглянули, як правильно дотримуватися процедурних вимог, щоб забезпечити законність і прозорість допорогових закупівель, не порушуючи законодавчих норм і ефективно використовувати державні кошти.
Коротко зупинимось на всіх видах «надпорогових» закупівель: відкриті торги, закупівлі через електронний каталог тощо. Розглянули, що таке договір у публічних закупівля, які види договорів можуть укладатися за результатами тої чи іншої закупівлі та який порядок внесення змін до таких договорів. Окрім цього, проаналізували законодавчі норми на предмет того, хто ж здійснює контроль публічних закупівль, які повноваження та функції кожного із таких органів. І на останок звернули увагу на відповідальність, яка визначена законодавцем за порушення у сфері публічних закупівель.
«Надпорогові» закупівлі — це закупівлі, сума яких перевищує встановлені пороги, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. Розглянули, які існують виді «надпорогових» закупівель, їх класифікацію та основні особливості застосування. Зупинились на тому, як правильно визначити вартісні межі закупівлі, за яким застосовується той чи інший порядок закупівлі. Також розглянили, як і чому важливо правильно обирати вид для «надпорогових» закупівель, щоб уникнути ризиків та забезпечити ефективне використання державних коштів.
В цій частині приділили увагу договірним відносинам в сфері публічних закупівель. Розглянули, що таке договір у публічних закупівлях, які види договорів укладаються за результатами закупівель, та як правильно формулювати умови договору відповідно до вимог законодавства. Коротко проаналізували порядок внесення змін до істотних умов договору після його підписання. Визначили, в яких випадках можливе коригування умов договору і як це зробити без порушення законодавства, аби уникнути штрафів та інших санкцій.
Знання повноважень та правильне слідуванням вимогам цих органів контролю є ключовими для забезпечення належного рівня законності і ефективності публічних закупівель. Розглянули, як замовники мають взаємодіяти з ДКСУ, ДАСУ, Мінекономіки та АМКУ, щоб правильно виконувати вимоги кожного органу; забезпечити дотримання всіх процедур; реагувати на перевірки та правильно трактувати їх результати. Знання цих аспектів дозволить замовникам не тільки успішно пройти перевірки, але й створити ефективну, прозору та безпечну закупівельну діяльність в межах законодавчих норм.
Розглянули, яка відповідальність передбачена для замовника та, зокрема, уповноваженої особи, у публічних закупівель. Проаналізували, які порушення можуть призвести до адміністративної відповідальності замовників та як їх попередити.
Відеокурс складається із трьох уроків загальною тривалістю - 9 годин 30 хвилин (частина 1 - 3 години 00 хвилин, частина 2 - 3 години 20 хвилин, частина 3 - 3 години 10 хвилин).
Як отримати доступ та користуватись
Відеокурс можна придбати окремо (але в цьому разі вам не будуть доступні корисні матеріали(, або оформити передплату на платформу та мати доступ до нього та всіх матеріалів на період дії підписки. Вам одразу буде відкрито доступ. Якщо у вас уже є підписка, доступ уже відкрито - просто скористайтесь змістом справа, щоб перейти до потрібного розділу 👉.